فیلم «درخت» جایزه ویژه جشنواره فیلم بین المللی مینسک را دریافت کرد

۲۹-امین جشنواره فیلم بین المللی مینسک به نام «لیستوپاد» در جمهوری بلاروس از ۱۷ تا به ۲۴ نوامبر (۲۶ آبان – ۳ آذر) برگزار شد.

در جشنواره بین المللی یاد شده فیلم «درخت» «ساخی سالیخ بایرامف» نماینده ترکمنستان در بخش مسابقه جشنواره پخش شد.

در ۲۴ نوامبر (۳ آذر) مراسم اختتامیه و اعطای هدایا به برندگان مسابقه جشنواره فیلم بین المللی برگزار شد. به نقل از سایت وزارت فرهنگ ترکمنستان، در آن مراسم فیلم «درخت» موفق به دریافت جایزه «فیلم بدون مرز» کمیته اجرایی کشورهای مشترک المنافع  نائل گردیده است.

جایزه های ویژه رشد و توسعه همکاری فرهنگی بین ملت ها را آقای «لئونید آنفیمف» معاون اول دبیر اصلی کشورهای مشترک المنافع اعطا کرد. به گفته آنفیمف، فیلم «درخت» روایت های عشق، وفاداری، امید و تاریخ عمومی را بیان می کند.    

فیلم «درخت» ساخی سالیخ بایرامف کارگردان ترکمن، زندگی خانواده ترکمن را نشان می دهد. قهرمان این فیلم خانم نازیک که شوهر خود را به جنگ جهانی سال‌های ۱۹۴۵ -۱۹۳۹ فرستاده بود، با گذشت سالها با امید برگشت شوهر خود زندگی خود را ادامه می دهد.

۲۹- امین جشنواره فیلم بین المللی مینسک به نام «لیستوپاد» در طول یک هفته در شهرهای مختلف جمهوری بلاروس برگزار شده است. در سال جاری ۲۰۸۷  فیلم از ۱۰۷ کشور در حاشیه این جشنواره پخش شده است.  

خبرگزاری: ترکمن پورتال، تاریخ: ۲۰۲۳/۱۱/۲۷ – ۶ آذر ۱۴۰۲

کد خبر 17473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =